2009-08-28

Ko-vändning

När jag slog på datorn (ja drog igång den alltså, inte slog sönder den =)) hade jag en plan vad jag skulle blogga om. Men när jag sedan märkte att jag fått en kommentar från någon jag inte kan identifiera så klickar jag mig vidare och hamnar i södra Europa!
En av mina närmaste vänner från studietiden har bosatt sig där. Visst är det märkligt att man först tappar kontakten och sedan på olika vägar hittar varandra igen i "bloggosfären"! Jag blev så glad! Så oväntat!!!! Livet är verkligen fullt av överraskningar!

Det jag hade tänkt blogga om var hur min eftermiddag/kväll såg ut igår. Det var full rulle i Missionshuset, dvs vår kyrka. Fönster putsades, nya gardiner pressades och hängdes upp, bänkar bars ut ur kyrksalen och istället kom stolar och bord in. Det var vad man kan kalla för fullt ös! Vi var 10 personer som grejade och pysslade under några timmar, och fint blev det! Riktigt färdigt blev det dock inte eftersom några löpare skulle sys hemma, men grunden är så att säga lagd.

Vad vi stökade inför? Jo, imorgon kväll är det avskedsfest för vår pastor som slutar, så då vill vi att det ska bli fest för henne! Inte för att jag vill att hon slutar eller så, men ni fattar va´!


Dukar sys och servetter ska vikas.


Dukarna stryks innan de läggs på...


...borden.

Alla hjälptes åt.

Det är ju något visst när man är ett gäng i olika åldrar som hjälps åt inför en viss sak. Alla hade sin givna plats och uppgift, det bara flöt på och hände saker hela tiden. Det är sånt man/jag blir glad av, fast nog var jag trött när jag kom hem! Ser fram emot morgondagen vad som ska hända då... lite skvaller hörde jag så det finns anledning att vara nyfiken!

1 kommentar:

Mia sa...

Oh, vad roligt att du hittat Marie... var inne på hennes blogg också. Spännande. Coolt att man kan hitta vänner sådär =)
Synd att er pastor slutar. Hon är ju så bra, som jag uppfattar henne. Hoppas festen blir bra! Kram