2009-09-30

Platt fall

Försökte mig på att baka lite matbröd under eftermiddagen. Egentligen skulle jag helst av allt slängt mig i soffan under en pläd och tittat på någon film, förslagsvis Jane Austen. Men det gick ju inte, så då fick jag för mig att baka. Ack, eländiga tanke, det var ingen bra idé jag fick som jag sedan förverkligade. Jag gjorde nämligen päronbröd!

Jag har ju en hel del päron i år, och det är ju synd om allt blir fallfrukt, så jag testade. Använde bara rågsikt (förutom vatten, jäst och olja) och det var kanske felet? I äpplebrödet är det ju vetemjöl och havregryn... och varför blev det platt????? Det jäste ju som bara den! Någon som kan förklara?


Platt fall!

2 kommentarer:

Mia sa...

Platt men gott??
Låter gott!
Hoppas du blir piggare snart!
Kramar

Bonnfrua sa...

Ja, det blev inte så tokigt faktiskt! Lite segt och gott så där. Fast som sagt, platt!