2009-12-18

Stilla Natt

Tänk vilken lyx det är att bli bjuden på lunch! Om det dessutom är julbord med fat efter fat med olika rätter blir det ju inte sämre!

Så tillbringade jag min lunch idag! Ack så gott! Trevligt sällskap var det också med mina "gamla" chefer och arbetskamrater. ;-) Tack för jättegod lunch!!!!

En liten reflektion:

Julen är ju inte bara paket, stress och mys utan även dofter. Har du tänkt på det? Vår pepparkaksborg sänder ut sin karaktäristiska arom, granen luktar helt enkelt gran, och det är väl verkligen en juldoft! Hyacinterna har sitt signum. Att bara gå mellan rummen här hemma gör ju att man måste stanna upp och sniffa lite extra i luften och bara insupa partiklarna och låta dem drabba sensorerna i näsan.



Jul är även den här gamla kyrkan jag fått av min
Gammelmormor när jag var barn.
Det är knappt den håller ihop men spela
"Stilla natt", det kan den fortfarande!

Inga kommentarer: