2010-05-31

Vårspaning för sista gången

Tänk vad många foton jag har tagit på söndagarna för att dokumentera våren. Allt från smältande snögubbar till försommar har det hunnit bli. Så det är väl bara att kasta sig in i den sista spaningen:

Min gren som det har spanats på varje vecka. Översta bilden är den första, sedan när den blommar och så sist men inte minst dagsläget.

Ingrid Marie-äpplen hoppas vi på att det blir här! Än så länge får vi njuta av blommorna.


Flädern har knoppar, snart blir det blommor, och saft...

De vita vinbären har också börjat gå från blommor till små kart.

Smultron i vardande.

Tulpanerna är överblommade, ett tecken på att sommaren står för dörren?
Med den bilden avslutar jag mina spaningar, men nog lär det dyka upp blommor, knoppar och annat i bloggen ändå...
Nu väntar jag på att syrenerna ska slå hos grannen jag har fått löfte att ta blommor där, behöver ca 60 st till ett litet projekt... fortsättning följer...
//Bonnfrua

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vackert så det gör ont, från första till sista bild. Så kul att följa från vintergren till försommargren.

Kanske du ska koka saft?
Måste prova att göra det. Blir det gott?
Kramen Synnöve.

Mor Tuta sa...

Spännande med ditt projekt, ser fram emot resultatet.
Du måste visa din spanargren när den är full av bär
Kramen