2010-06-03

Proffsfotografer

En härlig, ledig dag har vi haft barnen och jag! Vi har handlat både mjölk och en ny Schersmin, den förra överlevde inte vintern. Men det exemplaret jag hade med mig hem från plantskolan var rätt så "grenigt" och kraftigt så jag hoppas att det går bättre denna gång. Vill kunna sitta i "hörnet" och känna doften på kvällen från de vita ljuvliga blommorna.

Den här spaden är bra när man ska plantera, det går lätt att få ner den djupt i marken eftersom den är så smal!

Hjälp att vattna innan planteringen, busken skymtar bakom spaden.


När jag skulle hämta vattenhjulet hade en spindel arbetat hårt och gjort ett nät som jag tyvärr var tvunget att sabotera till viss del.

Kunde inte låta bli att knäppa en bild på detta "stilleben" som barnen åstadkommit när de parkerade trehjulingen.

OBS! Ingen kom till skada när bilden arrangerades! :-)


Satt en stund på bänken på stora trappan. Mattan hängde ner från balkongen och det blev något rofyllt med det. Knasig bild, men ändå...

Barnen lånade kameran och fick lov att ta tre kort var, men antingen har de glömt hur man räknar eller så struntade de helt enkelt i vad deras morsa sa. :-)



Albins kort på Hanna.


Vice versa.

Så man kan sammanfatta dagen med att vi helt enkelt har haft det skönt! Hunnit njuta av sommaren, varandra och raggmunk!
//Bonnfrua

5 kommentarer:

Mor Tuta sa...

Ja, det var proffsiga bilder, det på spindelnätet var fint. Har suttit i kväll och beskådat flera mästerverk som spindlarna gör. Barnen har ju också lyckats bra.
Kram

Birgitta sa...

Vilka fina bilder du tagit idag och jag ser att solen har lyst på dej också.
Kram Birgitta

Synnøve. sa...

Raggmunk.... Så sugen jag blev på det när klockan nästan är 23 en torsdagskväll.

Härligt att låta ungarna leka med kameran. Gör det samma här med. Grannbarnen leker och fotar.

Sommaren har landat. Så skönt.
Nu säger jag godnatt.
Kramen nabokäringa.

Ulla sa...

Härliga bilder och allra bäst är barnen eller hur? Njut av varje sekund för det går så fort men som tur är får ju barnen barn. Lite schersminkommentar, min blev lusig och maken skulle spruta. Det var bara det att det blev fel spray, det var Round up i flaskan. Min buske är alltså inte längre. Underbart är kort på många vis. Trevlig till dig och familjen.

hugan sa...

det lät som en äkta härlig sommardag!

ska strax iväg och reklamera min vita syren som ser D-Ö-D ut sen förra sommarens nyplantering...