2010-08-21

Höstkänning med sommarinslag

Regn och sol om vartannat. Och blåst med en ny krispighet i luften. Även om solen är framme är det inte lika varmt längre. Det kan ju bara bero på att halva augusti har gått och hösten försöker ta sig fram och knuffa undan sommaren. Dragkampen är i full gång nu mellan dessa båda årstider.
Men faktiskt (som våra barn jämt säger) så gillar jag hösten. Kanske för att jag blivit "bonniserad" och gillar skördetiden. Eller för att livet liksom hamnar i rätt hjulspår igen när skolorna börjar, semestrarna är slut och vardagen tar vid.

I vilket fall som helst tog jag mig en tur i trädgården med kameran i handen på eftermiddagen. Testade nya funktioner och resultatet blir en hejdlöst massa kort. En del är det bara att kasta, andra får vara kvar och ytterligare ett fåtal hamnar här. Som ni ju vet vid här laget. :-)

Först ut är ett spindelnät i hammocken. Den sista tiden har det regnat alldeles för mycket så vår uteplats har varit övergiven. Då passar de på de små djuren, och ogräset med för den delen, att ta för sig.








Lite sorgligt med gulande löv, bortglömd leksak och tom uteplats.


Försökte fånga vinden på kort. Det syns i alla fall i äppelträdets topp att det blåser...


Avslutar med ännu en sädesärla.
Det är något visst med dessa fåglar.
På våren när de kommer, och sedan hur
de hela sommaren springer i gräset och vippar med sina stjärtar.
Jo, sädesärlan är speciell!
//Bonnfrua

1 kommentar:

Mor Tuta sa...

Kanske jag blir tjatig, men du skriver så fint och bra,och korten du mixtrar med är fina.
Kram