2010-11-29

Kallt om öronen!

Falsk krupp, det är något vi liksom har vant oss vid de senaste åren. Första gången Albin råkade ut för detta var han ca 6 månader och vi fick två nätter bege oss till barnakuten i Linköping. Inget hit om man säger så.

Givetvis har han hört talas om hur han och jag sov med öppet fönster med mössorna på mitt i vintern. Och nu var det dags igen!

Lite spännande är det att sova i Pappas säng med extra täcke på sig, för vi har haft mängder av frisk, kylig luft i sovrummet sonen och jag. Men idag var vi iväg till vårdcentralen. Och det blev både blodprov, inhalationer och sk "kruppmedicin". Det är allt bra med den vård vi har här i Sverige!

Min novemberkaktus står nu i "halv blom", och den är så vacker! Som jag har berättat tidigare är den arvegods sedan 60-talet, men 1981 togs det sticklingar av ursprungsplantan och det är den växten jag nu försöker att inte ha ihjäl!

Novemberkaktusen i närbild.

Tvära kast blir det nu! Ulla med bloggen Hemjord och hemgjort har gett mig den här awarden.
Det tackar jag för! Den ska skickas vidare till sju andra bloggare: Travtanta, Millan, Hugan, Mor Tuta, Lovisa och Pastorsfrun.


Med bloggen följer en uppgift vilken är att berätta sju saker om mig själv:

Lyssnar bara på P1. Gillar "Spanarna" på nämnda kanal. Likaså "På minuten" Lyssnar på dessa program via datorn när jag knypplar. Lyssnar hellre på "Kvart-i-fem-ekot än" ser Rapport.Väderleksrapporten kl 21:50 är bra sömnmedicin. Sjövädret känns som poesi när den läses med rytm.



//Bonnfrua

6 kommentarer:

Ulla sa...

Den blomman ser så blank och fin ut så den stortrivs säkert hos dig. Hoppas ni får ha hälsan nu och inga mer sjukdomar på ett tag.

Birgitta sa...

Så fin din kaktus är. Inget roligt med falsk krupp. Hoppas han mår bra nu.
Kram Birgitta

71:ans blogg sa...

Tack Åsa för awarden! Ska fundera ut 7 saker om mig...
Vilken fin färg på kaktusen och vilka blanka blad... har du polerat? Hihihi!
Hoppas lillkillen mår bra nu!
kram

Evatina-beth sa...

Min novemberkaktus är nu över- blommad. Den brukar återkomma till påsk.
Jag håller helt med angående ditt programval på radion. Sjövädret är alltid mysigt att lyssna till och uppleva att man tar sig runt hela Sveriges kust.

hugan sa...

oj oj då! Tack för den awarden! (igen)
Den där väderleksrapporen brukar jag bara träffa av på sommaren, innan "sommar" drar igång! Håller med om den poetiska känslan ;-) Och så tänker jag på segelsällskapsresan där den åxå förekommer :-)
Härligt, juligt, gullig orginell header du fixat!

Anonym sa...

Alltså, jätteofta kan jag inte kommentera hos dig... Trist. Men idag går det, så då passar jag på.
Tack för awarden =)
Hoppas Albin mår bättre. Inte roligt att ha svårt att andas och ha ont i halsen...
Tänk, snart är det jul. JIPPI. Vad mysigt att få fira tillsammans i år =)
Kram Snufs