2009-08-25

Måla hår

I bilen på väg hem från jobbet idag tänkte jag att denna eftermiddag skulle jag "inte göra nå´t" bara ta´t lugnt och ha det skönt i solen som strålade från en blå himmel.

Min grannfru undrade om vi ville fika och "måla hår"... och det passade ju jättebra in i min föresats att bara vara!

Men då ville jag ju också få håret "målat" och stack iväg till affären på väg hem från dagis för att inhandla lite färg även till mig. Det är rätt så gôtt att få sitta på en solig altan och få hårbotten masserad och håret blir lite omskött.

Det här med "Måla hår" var Albins uttryck första gången jag hjälpte Anita med håret för drygt ett år sedan. Det har liksom satt sig det uttrycket för det låter så roligt. :-)


Före

Mitt emellan


Efter.



Barnen och jag tog oss en cykeltur för att kolla in Janne och Inger när de plockade lite potatis. Hanna fick åka med mig, men Albin trampar på bra måste jag ju säga. När vi skulle gå ut på gärdet över tiltorna (potatisfårorna) insåg jag hur stor Hanna blivit!

Förra året fick hon rida på mina axlar över potatisåkern för hennes ben räckte inte till i upp-och nerförs"backarna". Nu klev hon på med långa kliv uppepå tiltorna utan större problem. Vad fort de växer!

1 kommentar:

Anita sa...

TACK för hjälpen med målningen! Jag är jättenöjd.
Kram Anita