2009-12-07

Komers

Måndag morgon och jag drog till Linköping... för att med enbart min mor som sällskap strosa runt och glo i affärer samt handla lite. Det var som semester att åka utan barnen. Inget tjat, ingen som sprang omkring utan bara mamma och jag som gick där och flanerade bland lagom mycket folk.

Vi började på Biltema. Det var några gubbar och så vi... Varför är det så att så fort ett fruntimmer ska åka till "stan" så skickar gubben med en lista på saker de ska ha från just den affären???? =0)

Leksaker och kläder inhandlades också, det är två olika födelsedag inom kort så jag passade på att "avhjälpa" paketeriet till kalas mm. Det var inte helt tomt i skuffen när jag så småningom styrde kosan hemmåt. IKEA har ju liksom den inverkan på folk.
När vi inmundigade lunchen hade vi sällskap av grannfrun med dotter. Festligt att träffa varandra där...! :-)

Mina fötter är så knäppa! De gillar inte alls skor för de är för breda helt enkelt. Ja fötterna alltså, inte skorna. Nu har det dock blivit dags att byta ut sandalerna som fraktat mig runt de senaste somrarna. För när jag jobbar måste jag ju ha någon typ av innesko... Skoköp är inget jag ser fram emot! Det brukar göra djupa hål i plånboken! Jag kan inte köpa några pjucks på rean för 39,90 kr utan det brukar närma sig fyrsiffriga belopp när skodonen ska bytas ut. Som sagt, plånkan gillar inte skoaffärer!

Jag har hört talas så mycket om dessa "runda" skor som ska vara så bra för rygg, motverka åderbrock och ge bra hållning. Idag fann jag dem! Japp, de var tillräckligt breda för min fot så jag gjorde en investering av det mastigare slaget. Fast som det var nu fick jag hjälp av Pappa med investeringen. Tack Pappa!!!!

Dojjorna ska bara användas i små potioner i början, så jag hade dem när jag kom hem och fixade i köket. Får väl ta det lite lugnt med att gå in dem... Än så långe känns det bra! Per automatik får man en rak hållning, och det skadar ju inte! :-)

Nu ropar barnen att julkalendern börjar, bäst att gå ner och titta på spektaklet med dem!

1 kommentar:

Hemmafruns hörna sa...

Grattis! Jag går (svävar!) nästan bara i mbt-skor sedan ett par år tillbaka... Det är fantastiskt vad skor betyder mycket för hälsan. Så då får de vara dyra, jag sparar hellre på andra saker. Lycka till!