2010-01-18

Till skogs

Kaffekoppen till hands brevid tangentbordet och ostmackan brevid. Det är inte helt dumt att kunna sitta vid köksbordet och blogga till frukost. :-)
Gubben min har dragit till skogs för att ta hand om de förut fällda träden och försöka göra lite ved av dem. Barnen är på dagis så jag har en förmiddag alldeles för mig själv.

Då är ju frågan vad man ska hitta på.
Som om det vore en svår sak, frågan borde ställas mer: vad av allt som ska göras ska jag göra? Det blir liksom mer korrekt då. :-)

Förmodligen blir det att fixa med fjolårets företagspapper, de ska ju lämnas in för deklaration så de måste komma i ordning. Det är en sån sak som jag skjuter på i det längsta eftersom det helt enkelt är så... mindre intressant. Tänk min bror som har sånt som jobb... hua! :-) Fast om man begriper lite mer av vad man håller på med är det nog roligare än som jag bara sortera papper och få in dem i pärmar i rätt ordning. :-) Undrar hur många fruar till lantbrukare som har det på sin lott att vara administratören i företaget?


Det jag egentligen skulle berätta var ju att vår igloosnölykta lyser än, barnen blev helt betagna när vi öppnade dörren och såg det röda varma skenet från ljuset. "Äntligen är det julljuset snart slut" kan man tänka om man vill, men jag tycker nog ändå att mysfaktorn från ett rött ljus inne i snölyktan är ganksa så hög. Får nog rota fram ett till till kvällen...

1 kommentar:

Millan sa...

Samma här...måste fixa pappren till deklarationen den 17/2.
Mysigt med snölyktor!!!
Kram på dig / Millan