2010-04-01

Skär torsdag

För några år sedan fick jag hos min granne en så underbar choklad-kladdkaka. Så givetvis bad jag om receptet!

När jag fick en kopia av hennes handskriva dito så stod det: Baka onsdag Skär torsdag. Av den enkla anledningen har det blivit en påskkaka hos oss. :-)

Fast i år blev det "baka torsdag skär fredag"... Den ligger i köket nu och väntar på att börja naggas på i morgon. Som fö är enda lediga dagen för mig denna vecka!

I morse när klockradion började prata innan sjövädret kl 5,55(!) vaknade även sonen, som av en händelse vandrat in till oss någon gång under natten. Han låg där och myste och filosoferade lite, sedan sa han: -"Tänk att Gud har skapat oss människor!"

Det höll vi ju med om och inflikade att Han även gjort träd, gräs och djur osv.
-"Och cement!" kom det som snabb replik. Då kunde vi inte låta bli att skratta och Janne förklarade att Gud gjort delarna som man gör cement av, gruset, vattnet och vad-det-nu-är-som-cementen-utvinns-ur. Det borde förresten min Morfar veta, han har ju ägnat många år att gjuta betongrör!


Man kan ju inte låta bli att undra över vad som rör sig i huvudet på barnen! Ikväll så skulle Hanna prompt sova på sin madrass på golvet i "brorsans rum". Hennes argument var så tunna men envisheten desto större så jag kunde inget annat än att ge med mig! :-) Båda två somnade på två röda sekunder efter läsning och god-natt kram. Jag hör hur de snusar där inne nu, det är så rogivande att jag själv börjar gäspa.






4 kommentarer:

pastorsfrun sa...

Oh, vilka underbara barn!!! Och funderingar!!
Hoppas ni får en fin Skär torsdag - trots att du jobbar och jobbar och jobbar =)
KRAM Mis

Birgitta sa...

Tittar in till dej för att önska en riktigt GLAD PÅSK.
Kram Birgitta

Mor Tuta sa...

Vilka härliga funderingar. Hoppas H sov gott hos brorsan. Ha en skön Långfredag.
Kram

71:ans blogg sa...

Visst är A:s choklad-kladdkaka god...även jag har receptet!
GLAD PÅSK på dig och din familj!
kram Millan