2010-03-28

Vårspaning v 13 del 5

Då var det dags för en vårspaning igen! Inte kunde jag föreställa mig hur roligt det skulle vara! Men oh, det är ju hur kul som helst!!!!
Tänk att få spana efter våren med kameran i högsta hugg! Fast denna vecka är mitt vackraste vårtecken ändå att sånglärkan har anlänt! Den har jag inte något foto på, men jag bara njuter när den drillarna högt ovanifrån. Det är då det är så underbart att bara stanna, sluta ögonen, ta ett djupt andetag och lyyyyssssssna! Avstressande, för mig i alla fall! :-)

Helgen har fö bjudit på mulet väder, men kvicksilvret har ändå visat på plusgrader, så vår är det ändå! Fast bilderna ser ju lite grådaskiga ut... men men...

Vinbärsbuskarna har fått sig en omgång. 4 av 9 svarta vinbärsbuskar är nu bara en saga all, de kvarvarande är bara "halva". Underbart att få detta gjort!


Plantering på trappen, samt att bänken kommit ut igen. :-)



Krokusarna blommar, lite i alla fall det har ju inte varit någon sol som lockat dem att öppna sig.

Rabarberna visar sig brevid trekammarbrunnen!


Sist men inte mins: Min vårspanargren! Nu har det börjat torka upp bakom den. Nu behövs det bar en massa sol för att knopparna ska våga svälla!




Klicka på ovalen så kommer du till listan med alla vårspanare!


8 kommentarer:

Lovisa sa...

Åh vad härligt! Nu börjar det verkligen bli vår :o)

Vi åker upp till stugan om några dagar. Och där uppe i Långsjöby har det nyligen snöat flera decimeter så när vi kommer upp dit kommer barnen ha stora fina snödrivor att leka i. Det sköna med att vara där upp är att när man åker hem så har det hunnit hända så mycket på hemmafronten (förhoppningsvis). Träden börjar brista ut i grönt och vägarna är torra och fina. Det är så skönt!!

Hoppas ni får en skön påsk och att vi ses snart. Det vore på tiden tycker jag :o)

Klem på er!

Caroline sa...

Ja, det syns verkligen att våren är på gång hos er! Vinbärsbuskarna påminner mig om att jag inte får glömma våra buskar, det är hög tid nu!

Vi har nästan samma bänk som ni, det är bara mönstret som är lite annorlunda.

Caroline

Ulla sa...

Åh, vilka härliga våretcken, speciellt rabarbern. Hos oss är det forfarande en bit kvar men fruktträden är klippta. Ska nog också ta tag i vinbären. "Vattna" inte knypplingen det är nog inte så bra för mönstret. Jag har också en dyna men i förrådet, just nu är det väv och stickor som gäller men det låter kul så vem vet?

Lillebeth sa...

Menar du att lärkan kommit. Fantastiskt! Härligt. Här ligger snön fortfarande djup.

Mejrams! sa...

Usch vilken påminnelse jag fick om mina vinbärsbuskar. De skulle jag verkligen behöva ta tag i. Härliga vårtecken du bjuder på. Vårhälsn fr Blekinge!/Merja

Editor sa...

Hoppas solen värmer på vårspanargrenen idag!

Min Skattkammare sa...

Hallå!
Bara det här att snön försvinner fortare än man vågade tro är ju underbart!
Och fåglarna......om de bara visste vad de gör med en trött vintersjäl. Himlasång! :o)
Vilket härligt ställe ni har!
Skördetröskan är specialbyggd för energiskog. Det har maken informerat mig om som själv är bondson, dock ej praktiserande, så jag är ingen bonnfru! ;o)
Ha det så gott!
Kram Kicki

pastorsfrun sa...

Hej
Oh, vad vårigt ni har det!!! Jag vill också ställa ut fina blommor =)
Vad roligt att du kan göra det!!!
KRAM Mia