2010-06-09

Pärlor

I går var barnen, jag och Mormor och gjorde Linköping osäkert. Ja iallafall vissa delar av Biltema och IKEA... :-)
Vad handlar man då på Biltema? Jo, cykelhjälm till mig (barnen har allt protesterat att inte jag har något på huvudknoppen när vi trampar tvåhjuling!) och pärlor! Inte ens ett borr införskaffades!
Barnen såg verkligen fram emot att få leka på IKEA, de har aldrig blivit lämnade där förut i "barnpassningen". Lite konstigt var det allt, men mest skönt! Tänk att få strosa runt bland husgeråd och annat utan att behöva hålla koll på något annat än kundvagnen. :-) Om ni klickar här så ser ni Mammas reportage om samma upplevelse, med bilder!

Väl hemma igen pärlades det! Så även idag...
Full koncentration.

Tänk att ha en hel hink med pärlor!
Om du undrar varför Hanna ser smutsig ut på näsroten så beror det på en gunga som drämde till henne där i helgen!

Två jättetrötta, men stolta barn visar upp sina alster. De var inte helt lättflirtade att fotas kan jag berätta...


Ytterligare en liten Hanna-bukett. När hon kom in med dessa såg hon spjuveraktig ut och så sa hon: -"God Jul!"

//Bonnfrua

4 kommentarer:

Mor Tuta sa...

God jul ha,ha, hon är för härlig tösa.
Mycket arbete med halsbanden kan jag tro, inte konstigt de ar trötta.
Kram

Birgitta sa...

God Jul ja så kan man ju säja. Det är bara ett halvår kvar dit. Vilka fina pärlor barnen fått. Förståndigt att du skaffat cykelhjälm.
Kram Birgitta

Synnøve. sa...

Härligt med ungarnas fina halsband. Ska erkänna att jag har samma burk med pärlor här. Två olika sorter förresten. Grannungarna ska ha nått att göra ibland när de kommer.

Idag kom de in när vi varit och handlat. Så vi fikade ihop. Jag, gubben fröken E och unge her E. Jordgubbspaj med grädde och saft...
Mums det. Eftersom jag inte kan få barn så är det så underbart att ha dessa två runt mig på dagarna.
De kommer lika gärna hit in som att gå till mamma om det är nått. För att tvätta händer, kissa eller bara fika. Jag älskar det.
Känns lite som man är farmor eller nått. Svårt att förklara..

Nu ska jag plocka undan lite. Får besök av en annan granne i kväll. Bilprat vet du...
Så ska jag kurera en förkylning. Nått tips?
Kramen Synnöve.

Anita sa...

Kul med shopping!
Ja, vart tog den där efterbilden vägen?? Glömde vi helt enkelt att ta den! Men det går förstårs att åtgärda!

Ha det gott
Kram Anita