2010-06-18

Pysch

I går såg jag en annons i tidningen. I bakhuvudet har jag haft en tanke om en ny köksmaskin. Egentligen en helt onödigsådan, men hela tiden har det funnits en idé om att vilja ha denna pryl. Men inte har jag haft lust att lägga upp över tusenlappen för något som egentligen inte behövs. Men så föll ögonen på den färglada bilden i tidningen, reklam för en elbutik.

Frågan var bara var denna butik fanns. Så fram med telefonkatalogen för att spana: Borensberg! Husbyfjöl! Så in med barnen i bilen och så småvägar söder om Boren. Och där fanns denna onödiga makapär: Sodastreamer!

På vägen hem köpte vi nyplockade jordgubbar. Barnen sa: -"Så liten låda!?" när jag kom med den vanliga 1-liters lådan. De är vana vid sedan förra sommaren när jag jobbade med att plocka bla jordgubbar i växthuset att jag hade med mig en betydligt större låda varje dag (med andra sorteringsbär!)



Väl hemma igen läste jag igenom bruksanvisningen ordentligt (ville ju inte få en projektil av kolsyrepatronen). Barnen var så förväntansfulla och ville att det skulle gå fort:

Tänk att kunna göra eget pyschvatten!
//Bonnfrua

1 kommentar:

Ulla sa...

Jag tror du kommer att vara nöjd med din investering. Vi kanske ses på bröllopet imorgon? Trelig helg!