2010-07-14

Adligt så det förslår

Barnen protesterade högt och ljudligt när jag ville följa med övriga familjen och kolla till bevattningen av potatisen. Det var ju deras och pappas jobb! Men både kameran och jag fick slutligen hänga med, så här kommer lite bilder på hur det ser ut i makens vardag.

Vattenhjulet, som läcker lite (det fick jag egentligen inte plåta:-)) och så de gamla rören som leder vattnet. Alla sätt är bra utom de dåliga när man ska ordna något, tex rätt fallhöjd.

Asterix.

Red Baron.


Princess.
Den fjärde potatissorten heter Lady Balfour, men den är några km bort så den fick jag inte med i dagens galleri...
Adligt är det i päralandet så det förslår. Baroner, Ladysar och prinsessor...

//Bonnfrua

2 kommentarer:

Märta sa...

Hoppas att ni får fina potatisar. Jag gillar Asterix. Vi brukar åka till Öland o köpa hela vår årsförbrukning ca 130kg. Förvarar dem sedan i vår jordkällare.
Vi odlade till husbehov o sålde lite förr men tyckte att det inte gav så mycket med tanke på arbetet vi la i potatislandet.
Ha det så gott!
Märta

Birgitta sa...

Hos oss behövs inget regn på ett tag nu. Fuktigt i jorden. Vi vill ha in höet under tak först.
Ha det gott.
Kram Birgitta