2010-10-10

10-10-10

Utanför fönstret har solen återigen besegrat dimmolnen och höstens alla färger sprakar!
Häromdagen när jag klippte gräset (förhoppningsvis sista gången för i år!) kunde jag inte låta bli att njuta. Inte av oväsendet och avgaserna, det är sannerligen inte njutbart, men av solens lek med färgerna i trädens löv. För när man åker (vi har en stor trädgård!) på klipparen så får man ju ett annat perspektiv, där under träden.
Så naturligtvis var jag och mitt avtryckarfinger "tvungna" att knäppa lite igår för att dokumentera höstens framfart i vårt lilla hörn av världen.
Det ljusspel som naturen bjuder på går inte att fånga på bild, jag kan det inte i alla fall, men jag har försökt!

En fundering som jag har är om alla dessa färger vi får njuta av nu, om det är en slags kompensation mot den mörka, och förhoppningsvis, vita årstid som vi går till mötes! Då konturer och färger liksom försvinner.

Barnen finns ju alltid med, nu även på lite fler bilder!

//Bonnfrua

5 kommentarer:

Mor Tuta sa...

Du lyckas verklgin bra med kameran.
Ser fram emot "tunnbad" hi,hi,
"ses morgen"
kramis

Black Iris sa...

Visst har du fångat både ljuset och färgerna på dina bilder.
Hösten är verkligen ett färgsprakande skådespel och visst är det konstigt att vi njuter så av alla dessa färger för att sen på våren njuta av alla gröna nyanser när naturen vaknar igen.

Kram Maidi

Evatina-beth sa...

Härliga ungar med fina mössor!
Kram

Synnøve. sa...

Vilka vackra höstfärger det har kommit hos dig.
Här blir det nog minusgrader i natt igen. Det är nere på 0,8 nu.
Men det är ok. Vi går ju mot vintern.

Kramen.

Emmas utsikt sa...

Underbara bilder! Vår trädgård är så liten, att vi bara har en handdragare som jag kallar det. hehe.

Så kul med en liten tripp till Ullared. Där har jag faktiskt aldrig varit. Lite nyfiken är man ju.

Kram
Emma