2010-10-01

Ullared i backspegeln

När vardagen lunkar på och man är helt ockuperad av arbete, barn, hushållsgöromål och annat, då är risken stor att den sociala delen får stryka på foten. I alla fall här hos oss! Det märkte vi tydligt Grannfrua och jag när vi satte oss i bilen för att åka de ganska exakt tre timmarna till västra delen av vårt land igår.
Lugnt kan man konstatera att vi behövde bilturerna samt lunchen på oss för att "prata ikapp" allt vi inte hunnit att delge varandra sedan i somras. Det är också en stor vinst med en sådan här resa: den sociala biten!

Förutom att ivrigt konversera hann vi givetvis även inhandla mycket grejer! Framförallt är det ju barnens vintergarderober och familjens årsbehov av underkläder och strumpor som står högst upp på listan. Men även julklappar till barn och kusiner är "avverkade" nu. Det är sannerligen skönt!!!

Vi var verkligen inte ensamma på GeKå:s! Bland barnkläderna var det minst sagt kaos stundtals och djungelns lag rådde. Men jag fick med mig overaller, vantar, mössor, tröjor, kjolar........byxor... (gäsp!)....tunikor....

De omtalade filmteamen som dokumenterar detta fenomen som en "såpa" på TV, såg vi vid ett flertal tillfällen. Men inte hade då jag lust att fastna på bild så jag dök bakom andra hyllor (och det finns ju några!) när jag observerade dem!

Idag har jag bara sorterat ut barnens kläder (och de har besiktigat dem, provat och blivit rätt nöjda ändå!) och fått in alla julklapparna i en garderob, där de förhoppningsvis inte kommer att hittas. Så fortsättning följer för mig här på hemmafronten.


Större delen av mina inköp.


Barnen kom hem med Mormor och kusin idag. Men bilder och text till det kommer framöver. För er som är nyfikna på min knyppling kan jag bara meddela: Kameran var med på kursen i onsdags och ett "reportage" kommer någon gång i framtiden!

//Bonnfrua

5 kommentarer:

Ulla sa...

Tur att du kom hem och inte fastnade på bild. Borta bra men hemma......... eller hur. Trevlig helg!

Anita sa...

Tack för en härlig dag!
Kram Anita

hugan sa...

Äsch du kunde väl ha vinkat till kameran åtminstone!
Låter iaf. härligt att ha en egen dag med väninna!
Oh jösses redan klar med julklapparna!!!?! Grattis säger jag!!
Ha en skön helg ;)

71:ans blogg sa...

Skönt att julklapparna är färdigköpta! Du kanske lurar oss... du kanske är med på TV:n på måndag... hihihi
kram på dig!

Evatina-beth sa...

Det hade ju varit kul att få se dig på bild, men jag förstår att du gömde dig, det skulle jag också gjort. Verkar som en lyckad dag.