2010-12-21

Paus

Nu har jag tagit mig en paus i det så kallade julstöket. Barnen fick en kompis på besök så de är fullt sysselsatta där uppe en stund så jag passade liksom på att trycka på pausknappen när skinkan bakas i ugnen.
Dagen hittills har inneburit pepparkaksbak för barnens del. Helt ogenerat köpte jag en liten degbit till dem att greja med, för då vet man ju att degen funkar. Förvisso är jag egentligen lite motståndare mot halvfabrikat... men ibland måste det smidiga få vinna! :-) Och huvudsaken är ju att det bakas pepparkakor innan jul!



Det knådades, kavlades, lossades och måttades för fullt. Min uppgift var att vara behjälplig och grädda konstverken. Hanna visa stolt upp sin pepparkaksprinsessa, dock lite svårflyttad från bord till plåt.

Hanna står utanför köksfönstret och drivan är högre än henne! Men ärligt talat: kökstaket skottades igår så det liksom fyllde upp högen en hel del!


Nej du Bonnfrua, lyft på rumpan och fortsätt med dina uppgifter så du blir klar någon gång!

//Bonnfrua

2 kommentarer:

4U2 sa...

Mycket snö är det, även här.

hugan sa...

Klart man får köpa deg! Smidigt. Jag köper t o m färdiga pepparkakor! ;-D