2010-12-10

Vinterbesök

Idag fick jag besök av Mamma när jag ändå var hemma oc var så att säga konvalecent...
Ute var det iskallt och sol med ett vackert vinterlandskap, så vi tog våra kameror och smällde av några salvor så att säga.

Mamma med sin nya kamera, om du klickar på bilden kommer du till hennes foton från idag.

Igår torsdag så tittade jag på "Mitt i naturen". Där så fotade de en massa ur olika annorlunda vinklar, lite inspiration så att säga! Så givetvis blev det lite exprimentarande med kameran idag:

Vilken backe vi har här på slätta...


...eller inte!
Nivåskillnad på hur lite som helst men kameran stod på Mammas lovikavante och perspektivet blev naturligtvis annorlunda då!

En fjälltopp? Inte direkt, utan vinkeln på log-taket. Här ser man verkligen hur kallt det var/är och hur vindpinad snön faktiskt blir här i slättbyggden!
En liten backe finns det och här något fordon grävt ner sig någon gång.

Kallt!

Tigermannen var tvungen att kolla vad vi pysslade med.

Önskar dig en skön adventshelg!

//Bonnfrua

6 kommentarer:

hugan sa...

Såg just ett par liknande bilder hos din mor ;) Fina är de iaf, Riktigt sköna vinterfoton!
Ha en skön helg!

Mia sa...

Åh sådana underbara bilder du bjuder på!! :)

Ulla sa...

Kul, jag hade precis tipsat min fotande son om programmet och så visar du prov på vad som tipsats om. Fina bilder och spännande!

Birgitta sa...

Hej! Hoppas du mår bättre nu efter mamma-besöket. Fina vinterbilder.
Önskar dej en mysig tredje advent.
Kram birgitta

Felix sa...

Så vackra vinterbilder! Kul med annorlunda perspektiv! Logtaket såg verkligen ut som en fjälltopp...

Ha en fortsatt skön tredje advent!

Soliga hälsningar
Elisabet

Yvonne L sa...

Härliga vinterbilder!