2011-04-11

Vårteckensutmaning del 7

Numera är det inte så svårt att hitta vårtecken. Det är fullt ös på våren här i norra Östergötland. Men innan bildbevisen på det som händer i min närhet tänkte jag göra lite reklam som är ett vårtecken i sig:


I lördags var jag på en kvinnofrukost med "Rebeccas Rabatter". Det är en tjej härifrån som numera bor i Stockholmsområdet, som har ett företag som designar och säljer färdiga rabatter. Perennrabatter för alla lägen och jordtyper. Om du bor i vår huvudstad och funderar på nya blommor tycker jag du ska kika in till henne, och bor du någon annanstans kan man njuta av bilderna och få tips ändå.

Här på vår tråkiga norrsida av huset kommer hennes idéer att få frodas. Någon gång i juni (när rabatten är grävd) och hon har vägarna till fäderneshuset kommer det att börja prunka även här! Jag utlovar bildbevis.

Men som sagt: Klicka dig in till Rebeccas Rabatter!

Åter till vårtecknen:


Sädesärlan kom redan i tisdags, det är ett säkert tecken det!

Spanargrenen har numera börjat spricka upp i knopparna så det syns tydligt. Hanna hittade en daggmask som hon skulle ha som husdjur. Jag tror den försvann ner i jorden igen utan att ha tagit skada.
Årets första humla såg jag i lördags. Krokusarna börjar tom bli lite överblommade i söderrabatten.


Den här gynnaren vet jag faktiskt inte vad den heter, men vacker är den!

Vill du se fler vårtecken så klicka dig in till Humlebacken ute i högra marginalen så kommer du till hela deltagarlistan.

//Bonnfrua

2 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Fina bilder på vårteckan. Någon sädesärla har jag inte sett än men det är ju några mil norrut till oss.
Ha det bra.
Kram Viola

Emmas utsikt sa...

En så kul affärsidé. Hoppas det går så det susar!

:)
Emma