2012-01-12

Hosti-hack-hack

Givmildhet ska jag vara något bra, men just i det här fallet betvivlar jag det! När vi träffades på trettondagen för att fira lite jul så var det stor givmildhet även på bacillfronten!

I söndags började jag hosta och sedan var det kört. Feber, frossa och rinnsnuva. Jo jag tackar. Nu när vi är framme på torsdagen kan jag nästan stå på benen (ibland) och vi är alla fyra i olika stadier av denna hemska smeta!


Barnen helt utslagna och tittar på film halvsovande.


I måndags fick iaf Albin äntligen ta en provtur på den gräsklippare som är ombyggd till honom. Den ska inte bara vara en leksak utan även kunna schakta snö (om det blir någon) eller dra en liten kärra. Jag lyckades filma premiärturen innan någon rem hoppade ur sin bana. Att det ryker så pass beror på att maskinen var tippad och det kommit ut lite olja, enligt Maken.


1 kommentar:

hugan sa...

Nämen...usch så trist! Smittade det genom skypandet?!?! Trodde det var morfars/gammelmorfars som var dåliga...Smeta är det någon dialekt för snuva hos er? Antar jag.
Snyggt kört av Albin! :)
Krya nu på er!!!