2012-01-08

Trettondagen 2012

I fredags firade vi jul hemma hos Mamma och Pappa med mina syskon och deras familjer. Fullt hus med andra ord! Mormor och Morfar var inte med eftersom Morfar åkt på en rejäl förkylning och inte hade orken att vara med. Men en liten snabbvisit på vägen med inlämning av julklappar orkade de med, så vi fick ju träffas en liten stund ändå.


Barnen hade hur roligt som helst med varandra! Tre grabbar som går i förskoleklass och två töser på 4 år samt lillskruttan på ca 8 månader. Så visst är det tur att Mamma och Pappa har ett stort hus!!!

Grabbarna har radat upp sig i spänd förväntan på julklappsutdelningen.

Hanna hittade moster Mias knä, där trivs hon!


Lillskruttan önskade sig tvättservetter (enligt sin fader, tillika min broder!) så på pint kiv fick hon det också! Mamma och Storasyster verkar tycka idén var bra...



Linslusen som förärades tvättservetter och någon slags skolbuss att köra med och bita i.

Inte bara jag fotar denna lilla varelse, hennes mor gjorde sällskap med oss på golvet för att få en bra bild!


Kan man inte träffas kan man ju alltid skypa! Här ringer vi upp Gammelmormor på datorn för att tacka för det vi fick av dem och prata lite. Fyra generationer tillsammans vid dataskärmen. En fullständigt norman digital familj antar jag!



//Bonnfrua

4 kommentarer:

hugan sa...

Nähää-du! En högst ovanlig fyra generations digital familj om du frågar mej!!
(säger hon som knappt har en familj)
Trevligt med en till julafton! Men är det någon egen eller söderuts tradition? Har aldrig hört talas om någon som har en till julafton på trettondan.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Polargrevinnan sa...

Jag måste sätta mig in i det här med Skype. Vi som skall vara borta så länge, vad kul att prata med barnbarnen och samtidigt få se dem.
Vill du vara med i min gissningstävlan - vart jag ska åka,
Titta in på min blogg.
Kram Viola

AnnaKK sa...

Nu vet jag ju redan att din mormor kan det här med datorer och internet - men Skype var ändå lite otippat! KUL!!! :-) Har själv aldrig testat det, men syrran lär ha det istället för vanlig telefon och umgås med vissa av sina kompisar på det viset.

Hoppas du inte har åkt på nån värre förkylning!? De som har slagit ner i mej denna vinter är visserligen inte så svåra, men ack så långdragna. Det där att de ska vara borta igen ungefär lika fort som de kom, stämmer INTE... :-(

Kom en del snö här igårkväll, så jag hoppades lite på inställda fotbollsträningar (och där med en ledig dag för mej idag), men de hade tränat trots snöfallet och jätteblaskig plan. Så jag får väl masa mej iväg mot "vallen" snart...

Ha en fin dag! :-)

Black Iris sa...

Hihi, visst är ni högst normala i dagens läge. Det bästa tycker jag är att mormor behärskar tekniken.
Ni verkar ha en sån härlig gemenskap i hela familjen...

Kram Maidi