2012-02-06

Fem

En stor idag för vår lilla Hanna som fyller 5 år! Vad det har längtats till den här dagen, tårtan har planerats in i minsta detalj och hur upplägget ska vara. Rosa tårta med bokstäver skrivna med choklad. Frukost på sängen inkluderade paket som skulle öppnas innan dagis.


Och visst blev det som liten Madame önskade! Är det inte svårare än så kan man ju tillgodose önskemålen. Men det största paketet var inte med upp inte, inte ens inslaget var det. Nejdå, det var en ny cykel som stod gömd i duschen, precis som när Storebror fyllde fem för 1½ år sedan.

En ny stor cykel! Till mig!!!


Fruksotmacka i sängen, precis som önskemålet var.


Kanske sitter du vid din dator och undrar hur det gått med min bil vars vattenpump la av förra veckan? Jo, i torsdags så levererades den hem hit av Mamma och Pappa som var på genomresa. Oh så skönt att ha den hemma igen. Mycket lättare att åka till jobbet i sin egen bil än Jannes arbetsbil.
//Bonnfrua

4 kommentarer:

Black Iris sa...

Gratta härliga lilla Hanna från mig..

Kram Maidi

Birgitta sa...

Grattis till en liten go tjej.
Mysigt med frukost på sängen. Och en ny fin cykel, fast nu har ni väl snö hos er också.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

AnnaKK sa...

Min födelsedag igår såg väl inte riktigt lika härlig och mysig ut som Hannas, men helt okej iallafall. :-) Tack för grattiset!!!

Ja, en cykel borde jag nog också önskat mej - med tanke på både bensinpriset och på kostsamma reparationer på bilen som man kallt kan räkna med framöver... Så pengarna jag har fått och som jag tänkte använda till ett objektiv kanske faktiskt blir till en cykel istället!? Eller... En rollator!? ;-)

hugan sa...

nämen Åh! Grattis Grattis!!! Ett par dagar försent till söta Hanna! Dagen efter minhugan minsann :)

Skönt att bilen är i körbart skick igen!
Ha nu en skön helg!