2009-08-22

Komma-i-kapp-dag

Vissa dagar är bara till för att komma i kapp (eller heter det ifatt???) med tvätt, strykhög, inköp och annat. En sådan dag har vi haft idag. Bara vanliga saker som man liksom gör utan att fundera så mycket på det för det måste ju "görs"!

När jag stod där vid strykbrädan så var det ändå med visst vemod, för Hannas tröjor börjar bli för små, och Albins byxor är för korta... Barnen växer och det är dags att införskaffa en vintergarderob till dem var. Fast å andra sidan har sonens brallor hunnit bli rejält nötta, till skillnad mot när han var mindre, då hann han ju bara ha kläderna några gånger innan de var för små. :-)
Under eftermiddagen tog jag mig ändå tid till att sitta på uteplatsen och knyppla! Barnen lekte och grejade runt mig så lite fick jag gjort, men den här duken är långsam av sig. Jag har ju en annan sak på G som jag vill börja med när kursen drar igång igen i september, men då måste ju den här tingesten avslutas först... Så det är väl bara att jobba på med den under småstunder.

1 kommentar:

Anita sa...

Så vacker duk, du är såå duktig!
Kanske det kan komma något plagg över staketet när vi har rensat!!
Kram Anita