2009-08-07

Mamma-A

Då var det dags att plocka de första äpplena och göra kräm. Ja, det blev ju fallfrukt förståss, men ändå. Ortsborna har nog rätt ändå: efter Skänninge marken är det höst... Fast än så länge är det en väldigt varm höst måste ju sägas!



Äpplen... vilken doft...



Årets första kräm serverades till kvällsmaten.

Men ack, mina barn ratade denna delikatess

så maken och jag fick "offra oss".

Mmmmmmmmmm vad gott!


Hanna fick en fästing idag.


Vi satt inne och ritade under eftermiddagen, barnen behövde helt enkelt komma undan solen ett tag. De är ju ute hela dagarna på dagis och sedan hemma med, och de håller sig ju inte i skugga precis. Så Hanna och jag gick in. Av någon anledning satt jag och pillade i hennes hår och såg då en svart prick i hårbotten längst ner i nacken vid hårfästet.

Den satt fast!

Jag försökte dra bort den men fick bara bort hårstrån i första försöket. Hanna vrålade (av naturliga skäl) men jag fick ändå försöka igen, och nu fick jag bort den. Puh! En liten plutt så den måste precis ha bitit sig fast...


När vi satt där på golvet och ritade så gjorde Hanna "Hanna-H" på pappret.

Jag skrev HANNA för att hon skulle försöka få till fler än förta bokstaven i sitt namn. Då tog hon och gjorde om "Albin-A" till "Mamma-A" (som hon uttryckte sig) genom att rita en ring över A:et, vips hade hon gjort ett Å. Hon blev ju 2½ i går... Hon var lite mallig att hon kommit på det själv, och jag bara häpnade!





Inga kommentarer: