2009-08-09

När storfiskar´n talar om...

Då var det då dags för karlarna att ge sig iväg på en fisketur. Albin var bra uppspelt och var storsint nog att låta Hanna prova flytvästen över nattlinnet innan det bar iväg strax efter kl 9.
När de kom hem ca fyra timmar senare var detta hela fångsten:


Albin kunde stolt berätta att han fick den största av de två...

"Nu är den död men förut satt den fast långt inne i munnen" var hans kommentar.



En trött storfiskare pustar ut på bänken med

lillasyster som precis har tagit ett dopp i poolen.


Albin kom och la sig hos mig i skuggan där jag läste Land

och försökte mig på ett korsord (utan större framgång).



En sommarfot...




Pappa Janne tar hand om fisken.



Jag passade på att plocka av några björnbär.



Ha, idag var jag snabbast! De ligger nu i frysen och väntar på sina kompisar. Tanken är att det ska bli en läcker björnbärspaj så småningom, men det är ju ett tag till dess...


Hanna och jag hade en "tjejdag" när gubbarna var iväg på sitt håll. Vi var på Maxi och införskaffade något till torsdagens fyraåring och sedan smaskade vi i oss hamburgare på en amerikansk inrättning. Hon passade naturligtvis på att åka massor av rutchkana... finns det något roligare när man är 2½ år?



På eftermiddagen var det lek med grannflickan, och vi mödrar tog det lugnt över en fika. Det är bra att ha goda grannar! Vi filosoferade över hur bra vi har det! Barnen får växa upp på landet med stora ytor att leka på. De tar för givet att man kan springa barfota över gräset, men hur många är det som egentligen kan göra det?????






Inga kommentarer: