2009-08-14

Uppdateringar och 4 åringar

I onsdags när familjen återigen kommit hem från arbete och dagis så bakade Hanna och jag tårta till Albin eftersom det var en stor dag i går torsdag: Han fyllde 4! Albin själv jobbade med pappa, han är ju karl...

Bara lite mallig att hon fick hålla i elvispen själv!
Sedan var det dags för mig att ge mig av för att leta gardintyg till missionshuset med Elin. Vi åkte till Vadstena, och där var tyget! I vintras var vi ute på en annan letningsrunda här i Motala men vi blev inte helt nöjda med resultatet, så vi gjorde ett frest till.
Vi fick låna med oss hela rullen (+ ett tyg till) för att kolla av hur det gick mot färgerna på plats så att säga, och det var bara så mitt i prick!

I går torsdag vaknade jag före klockan av huvudvärk... ingen vidare hit men jag gjorde mig klar att åka till jobbet, men när det var dags att ta på skorna och sätta sig i bilen insåg jag hur olämplig jag skulle vara som bilförare de ca 2 milen eftersom jag dessutom var tvungen att ta mig hem när jobbet var slut. Så det var bara att "kasta in handduken" och ringa kl 05,30 till chefen och säga hur det var. Skam att säga sov jag sedan till 10,30!!!! Men då hade huvudvärken gått tillbaka till ett dovt muller, så med ännu mera huvudvärkstabletter så klarade jag av att fira en 4-åring!


Högtidsdag och grannarna flaggar för Albin!


En liten hög med presenter som väntade på...


...Albin när han kom hem...

och fick gå ut i köket för att öppna sina paket.


Den sk "Kindevågs-posen" som han delar med
morfar, morbror och kusin.
Här studerar han överlyckligt den lyftkran han fått. Eftersom Janne var tvungen att ge sig ut till dill och annat fick jag nöjet att montera den. :-) Det som var trixit var att få dit alla klistermärken!

När kranen väl var monterad gick det inte att prata med Albin, man fick inga svar. Det fick mormor och morfar samt gammelmormor och gammelmorfar erfara när de ringde videosamtal. Inte ens ett hej gick det att få ur Albin, han var helt inne i att mixtra med sin present!

Hanna leker med kartongen, det går också bra.

Det var födelsedagsbarnet själv som
bestämt att det skulle vara en "tågtårta".


För ett tag sedan på Lovisas blogg var det ett "glass-tåg" från något barnkalas, jag tror att det var den bilden som fick honom att tänka i dessa banor...

En mycket trött och nöjd 4-åring!

Favoritpresenterna: Kranen och så morgonrocken från farmor. Han somnade i Jannes säng när pappa läste för dem, med morgonrocken på...
I morse var det dags att rusa direkt ner i köket och köra lite... Nu står den på hans rum, vi får väl se om vi väcks av lek imorgon...


Idag tog Janne sig lite ledigt och vi åkte på en auktion i Normlösa! En riktig bonnauktion!

Det var lite husgerård samt div "gubbsaker," allt från en gammal traktor till skruv och spik över svetsar. Bland all bråte fanns det en liten strykbräda (sunkit tyg men fint fö) som låg i en låda med en massa annat. Den lådan (bla) ropade vi in. Så den fick ju barnen ögonen på direkt när vi kom hem!

Naturligtvis fick vi beställning på dill och krondill när vi var borta, så det var bara att packa och göra iordning det när vi kom hem. Jag åkte och levererade när Janne nattade barnen. När jag kom hem såg det ut så här:


Båda barnen hade klämt sig och lekt med denna!


Att det kan vara så populärt...???



1 kommentar:

Lovisa sa...

Vilken härlig dag han såg ut att ha :o) Synd om dig bara som fick huvudvärk. Det är ju aldrig kul. Vi håller på att ladda för fullt här hemma för vår blivande fyraåring. Han tjatar hål i huvudet på oss ;o) Fyller jag år idag då? Är det september nu? När ska jag ha kalas? Osv osv :o)

Ha det så bra och pussa och krama på familjen...

Kram Lovisa