2010-10-31

Förberedelser

Måste erkänna: det var så skönt att få flytta tillbaka klockan när jag kom ner i köket i mors...förmiddags. Vips var det ju bara morgon igen!
Så pass mycket betydde den extra timmen att vi orkade ta itu med ett återkommande årligt projekt: Julkortstagning!

Det brukar ju vara lite billigare en bit innan jul med beställningar, men det ska ju stämma med barn, föräldrar tid och annat när man ger sig på detta. Men efter frukost satte vi igång!

Jodå, efter sammanlagt ca 200 kort har jag nu två kvar att välja mellan. Det är inte kamerans fel utan snarare den som håller i den och de som står framför. Barnen var jätteduktiga, men att båda ska titta åt samma håll, le och se anständiga ut under samma bråkdel av en sekund, det var inte lätt! Titta bara på dessa borttagna kort:



Vi eldade i kaminen för att skapa lite julstämning. Fast solen lyste och värmde upp vårt vardagsrum så det hann bli rätt varmt innan vi var klara...

När så eftermiddagen kom tog jag mig en tur med kameran i trädgården. Det är ju siste oktober idag och tja, vintern närmar sig. Insåg att när päronträdet nere vid vägen har tappat sina blad så ser jag vägen uppe på krönet igen. Det är höstvarning om något!


Ett Signe Tillish (stavning?) hänger kvar, urätet. När jag tog kortet såg jag inte flugan på grenen.

I grannträdet hängde detta röda ditot, sort för mig okänd! :-D

//Bonnfrua

6 kommentarer:

Anonym sa...

Greve Molke är det inte:), men det säger maken om alla frukter oavsett art! Återkommer om namnet när poletten ramlat ner!
Ha en bra arbetsvecka
Kram Anita

Ulla sa...

Härliga kort, varför inte skicka lite "tokiga" ungar i år då blir det lite mera naturlig julstämning än det där ögonblicket när allt var perfekt. Det röda äpplet ser riktigt inbjudande ut vad det nu heter. Lycka till med besluten och en bra vecka!

Evatina-beth sa...

De korten du visade var ju härliga. Du tycks ha haft en härlig dag och visst var det skönt med en extra timme i morse.

Birgitta sa...

Inte lätt att fota barn på beställning. Jag håller inte med dej om ändring av klockan. Jag tycker det kunde vara sommartid året om. Dels blir kvällarna så mörka nu och sedan är det så jobbigt när vi ska tillbaka till sommartiden i mars.
Kram Birgitta

hugan sa...

Jadå det bästa med den här dagen var den extra timmen ;-)

Varför inte ta precis de där bilderna till ett julkort?? Tycker de var helcharmiga! Lite roligare & charmigare när det är lite huller om buller och inte allt för perfekt :-)

Mor Tuta sa...

Håller med, välj ut lite olika "tokiga" kort. Det händer ju ganska mycket i korten. Det blir kul att få ett sådant??
Ha det gott
Kram