2010-11-05

Tjejdag

Redan fredagkväll! Fast jag har lördagskänsla i kroppen... Det började redan igår på jobbet: jag var helt säker på att det var lördag "imorgon" dvs idag. Så det uppstod en del komplicerade situationer pga det. Men det löste sig som tur var!

Annars så har den här veckan varit rätt så turbulent på jobbet. Och eftersom jag är "spindeln i nätet" så faller det på min lott att försöka lösa uppkomna situationer.
Inte alltid så där jättelätt utan som att vandra i frusen sirap ungefär. Skulle jag tro, har aldrig gjort det, men känslan har varit sådan... man jobbar och grejar men kommer ingen vart liksom.

Nog om detta!

Idag så har tösabiten och jag fått mycket egen tid! Först var vi och handlade och senare på eftermiddagen var vi ensamma hemma då "gubbarna" var till "kvarnarn" med råg och vete. Då passade de även på atthämta hem vit- och rödkål när de ändå var "åt hållena". Det är mycket som ska fixas med när man har en liten gårdsbutik!

Hanna.

Albin gömde sig bakom ett träd när han såg kameran, men jag lyckades fånga honom ändå.

Direkt efter lunch hörde vi:
-"Jag går till Fajmoj!" och så slog dörren igen. Nu är det ju bara en sisådär 7 m till Farmor så Hanna fick traska iväg utan att vi blev oroliga. :-)
De hjälptes åt att tvätta Farmors bil efter att de tänt ljus på Farfars grav. Hon berättade att det brann ljus överallt hos Farfar och hos Farmors mamma och pappa. Och hon var inte så lite stolt över att hon fått hjälpa Farmor med bilen! :-)

Sedan kom en blöt och trött tjej in till mig och vävde lite på sin plånbok (det är det hon tillverkar sägs det) innan vi gosade i soffan och tittade på Hotell Kantarell (Bolibompa). En riktig tjejdag har vi haft! Så mysigt!

Önskar Dig en skön helg!

//Bonnfrua

4 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Så praktiskt att ha fajmoj så nära!

Ha en skön helg tjejen!
Emma

Ulla sa...

Tjejdagar är mysiga. Vilken lycka med farmor så nära, både ur barn och vuxenperspeltiv. Jag hade också tjejdag igår och vi tjejer var på Pettson och Findus och firade att den ena av oss fyllde 5 år. Efter det blev det kondis och inköp av nytt nattlinne till nästa översovning för man blir ju större när man fyller 5. Trevlig helg från en Tjej!

Black Iris sa...

En sån härlig dag ni hade du och tösabiten.
14-åringen här hemma kallade mig för mojmoj när hon var liten.
En gång som jag kommer så väl ihåg var när hon vaknade kl. 04.00 och förklarade för mig : Mojmoj ja e inte tjött längje.

Kram Maidi

Mor Tuta sa...

Vilken härlig dag ni haft.
En liten hjälpreda har hon visst blivit!
Kram