2011-01-20

Suck

Det här med att vara förkyld med feber och elände, det är inte min grej! Förresten kanske det inte är någon som gillar det? Halsen svider, hostan dånar och orken är som bortblåst. Nej, roligare kan man ha det!

Hur som helst så har jag varit hemma för att kurera mig denna vecka, och dessutom har jag gått ner till 80% igen så jag är per automatik ledig imorgon fredag. Jippiiiiiiii!!!!!!!!!!!!

Idag orkade jag ju åtminstone gå ut i nästan 10 minuter när solen lyste så bländande vackert på snön. Alltid något! Tom min knyppeldyna fick en påhälsning idag, vilket jag inte orkat ens tänka på tidigare i veckan. :-( Men nu så anar jag att det har vänt och orken återvänder bit för bit.


Kugghjul.
Den här gamla gödningsspridaren är sannerligen inte ny!
Från början drogs den av en häst med byggdes sedan om till att kunna köras bakom en traktor. Hjulen är verkligen solida!
Ingen elekronik här inte, bara ren mekanik!
Den är till salu om någon är intresserad! Fniss!!!


//Bonnfrua

4 kommentarer:

hugan sa...

Usch då, året börjar ju inte vidare bra för din del med alla krämpor. Bara att önska dig en god bättring!!

Ulla sa...

Nja, jag tror jag hoppar redskapet men vad roligt att du känner dig bättre. Grattis till de 20%!

Birgitta sa...

Skönt att du håller på att piggna till. Den manicken får säkert stanna kvar på gården hos dej.
Ha det så gott.
KRam Birgitta

Evatina-beth sa...

Jag har nog ingen användning av en gödselspridare men kan du inte plantera något i den ?
Kram Eva