2011-12-04

Testing, testing

Igår när Hanna var hos Pigge blåste det rejält! Jag gjorde ett försök att filma med kameran, men trots att jag hade en staketstolpe som stöd fick vinden tag i kameran och det skakar och har sig. Men ni som vill se liten dam i sadeln har möjligheten.

Pigge var orolig så trots "Ridfrökens" hårda grepp runt tyglarna så gjorde han några försök att vara olydig. Men Hanna satt som gjuten i sadeln. Fast läskigt var det allt tyckte hon. Tiden på hästryggen blev inte så lång men teoripasset desto intensivare! Tom jag vet nu att grejen mellan sadeln och schabraket heter padd och virvlarna på hästen heter flanker! Hanna har koll, men jag...!

8 kommentarer:

Lovisa sa...

Hejsan svejsan!

Åh, vad mysigt med en liten filsnutt :o) Vad duktig hon är Hannanina!! Snygg handföring där ;o)

Må så gott och hälsa familjen!

Kram Lovisa

hugan sa...

Duktig tjej! Kanske Pigge blev nervös av blåsten?
hihi trevligt med teoretiska hästlektioner! Vet du vad det som ligger under sadeln heter?
;)
Ha en fortsatt skön andra advventskväll!

Anonym sa...

Sicken fin hållning hon har, vår Hanna. Mysigt, men blåsigt!
Ha det så gott!
Mia

Mor Tuta sa...

Mysigt att få se henne in action. Duktig Hannina.
Kram

Felix sa...

Kul att se dottern på film!

Tur att det gick att köpa byggsats av pepparkakshus! Hade ingen aning om att det finns byggsats...

Så vacker spetsduk du har knypplat!

Adventshälsningar
Elisabet

Polargrevinnan sa...

Duktig och stolt ryttarrinna och så många nya ord hon (och kanske du) får lära sig.
Fin pepparkakshus. Funderar varje år om jag skulle göra ett sådant - gamla människan - men kan längta ibland tillbaks när man hade pojkarna runt benen. Barnbarnen gör hus hemma.
Ha det bra.
Kram Viola

Black Iris sa...

Jätteduktiga lilla Hanna och så roligt att se henne på film..

Kram Maidi

Elisabeth Källblad sa...

Den här ska jag absolut kolla på... sen...
När jag lyckats få ner Flash till min nya dator.
Det måste man ha för att se filmer. Så just nu blir det inget sådant.
På måndag hoppas jag få hjälp med det, så sen ska jag kolla, var så säker!
Hoppas ni har en fin helg!