2012-03-26

Cykeltur, på tur med dig...

Ett litet experiment utfördes denna eftermiddag då dottern hämtades hem från dagis per cykel. 3.5 km är det enkel resa så för hennes gamla mor blir det till att trampa på "kärring-racern" i vinden över slätta åt båda hållen.
Experimentet bestod i att använda kameran i min relativt nyinskaffade "ajfån" samtidigt som jag själv trampade på där bakom liten femåring.

Som ni ser var det inte någon direkt trängsel på vägen hem, vilket är tur det! Snart när vårbruket kommit igång på allvar och alla bönder med sina dubbelmontage och stora maskiner ska fram, då kan det bli trångt på vår lilla väg. Hua!
//Bonnfrua

3 kommentarer:

hugan sa...

Skönt att kunna cykla ostört :) Se bara till att inte hamna i diket själv om du pillrar på med ajfånen samtidigt!

AnnaKK sa...

Hejsan!

Ja, det där med att ha ork till allting - det har man ju verkligen inte jämt. Så jag har full förståelse för om du låter bloggen vila lite emellanåt. Det är ju ändå inte för andras skull, utan för sin egen, som man ska blogga. Eller hur!? :-)

Lite sol och värme igen piggar förhoppningsvis upp - frågan är bara när den tänker komma...? Ja, solen har väl i och för sej visat sej en hel del, men hua så KALLT det är!? Klart man kan ta på sej full vintermundering igen, men man vill ju inte riktigt det när det är så här långt framme på våren... <:-)

Nu har jag bojkottat cyklandet i en hel vecka på grund av att jag har tycket det varit för kallt. Men i påskhelgen får jag nog försöka ta tag i det där igen oavsett vädret - och trampa ner äggen efter hand som jag sätter i mej dem då! ;-)

Kram på dej!!! :-)

Black Iris sa...

Lilltjejen håller bra till höger fast hon "äger" hela vägen..

Kram Maidi